Blog


Category:

Cartuning is een geliefde hobby van veel Nederlanders

december 18, 2020 in Gastblog

Iedereen heeft weleens een getunede auto gezien met een machtig geluid en nog meer power en vaak een sportieve uitstraling. In Nederland alleen al zijn er duizenden hobbyisten die zich dagelijks bezighouden met het aanpassen van de auto om deze nog beter te laten presteren en er nog mooier uit te laten zien. Er zijn verschillende plekken op het internet en forums, waar liefhebbers ideeën uitwisselen over dit onderwerp en verschillende projecten met elkaar delen. Ook zijn er regelmatig diverse meetings en conventies door het land georganiseerd waar cartuning en carstyling centraal staan. Vanwege het feit dat het steeds makkelijker is om via internet onderdelen te bestellen en informatie over dit onderwerp te vinden, wint deze hobby behoorlijk aan populariteit.

Tip: Auto zonneschermen op maat kopen bij de specialist!

Carstyling richt zich op het visuele aspect en cartuning op de prestaties

Veel mensen gebruiken carstyling en cartuning vaak in dezelfde context. Er zit veel overlap in deze twee termen, maar er zijn ook een aantal zaken die significant van elkaar verschillen tussen deze twee categorieën. Tuning richt zich vooral op het verbeteren van de prestaties van de auto. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan aanpassingen in de motor van de auto, om deze bijvoorbeeld sneller te laten accelereren of het vervangen van de uitlaat voor een sportieve variant met meer power en een dieper geluid. Carstyling daarentegen, richt zich op het visuele aspect en hoe de auto er uit ziet. Dit geldt zowel voor in het interieur, als ook voor het exterieur. In deze categorie vallen bijvoorbeeld zaken, als het plaatsen van sportstoelen, maar ook het plaatsen van een spoiler of het verlagen van de bumpers en de aanschaf van nieuwe velgen.

Uitgelicht: https://www.carstyle.nl/ford

Chiptuning zeer populair onder elektrische auto eigenaren

De ontwikkeling van cartuning gaat zeer snel en er komen steeds meer en betere onderdelen beschikbaar en er zijn nieuwe technieken toe te passen om de auto beter te laten presteren. Een van de trends, op het gebied van tuning, is chiptuning. Met chiptuning wordt er gebruik gemaakt van software die ervoor kan zorgen dat je een moderne automotor via elektronica kan opvoeren. Chiptuning overschrijft de maximale belasting die de fabrikant heeft ingesteld op de auto en is bij de wet legaal. In sommige gevallen kan chiptuning echter door de fabrikant worden gevolgd en komt de fabrieksgarantie te vervallen. Dit kan echter ontlopen worden door gebruik te maken van de methodiek powerbox tuning, waarbij de waardes aan de software door worden gegeven die ervoor zorgen dat de fabrieksgarantie behouden blijft, maar je auto wel beter presteert.

Oldtimers importeren – de feiten op een rijtje

december 18, 2020 in Gastblog

Een ‘mooie oude bak’ of oldtimer importeren is voor veel mensen – vooral mannen – een droom. Je hebt het hier al gelijk vaak over importeren omdat het aanbod in Nederland relatief klein is. Een goede reden om ook eens over de grens te kijken voor een mooie oldtimer. Oldtimers importeren uit het buitenland hoeft helemaal niet moeilijk of omslachtig te zijn. Maar u zult hoe dan ook het onderscheid dienen te maken tussen het halen van een oldtimer in Europa en het kopen in andere delen van de wereld, aangezien hier toch wat verschillen in zitten bij het importeren van oldtimers. We zetten een aantal feiten op een rijtje waar u aan dient te denken.

De wat, waarom en hoe van oldtimers importeren

Op uw zoektocht naar een mooie oldtimer zult u ongetwijfeld van te voren vaststellen welk merk uw voorkeur heeft. Het spreekt voor zich dat u eerder oudere auto’s zult vinden in het land waar ze geproduceerd zijn: beeldschone Alfa Romeo’s uit de jaren ’60 of ‘70 zult u eerder in Italië vinden dan in Duitsland. Net als dat uw oude Porsche’s eerder in Duitsland zult vinden. Deze vlieger gaat echter niet altijd op: klassieke Porsche’s zijn ook vaak in de VS te vinden.

Uitgelicht: Belgische auto naar Nederland halen

De ‘waarom?’ van dit onderwerp is niet zo lastig te bedenken: auto’s zijn in het buitenland vaak goedkoper. Daartoe behoren ook oldtimers. Maar bovenal is het aanbod van oldtimers veel groter in het buitenland. Meer inwoners betekent een grotere afzetmarkt en dus meer geproduceerde auto’s en meer autobezitters.

Hoe u een oldtimer kunt importeren is een wat complexere vraag en is afhankelijk van een aantal zaken:

Binnen de EU – Oldtimers importeren uit een EU-land is praktisch een stuk eenvoudiger. Buiten het feit dat u de auto wat eerder zelf zult gaan bezichtigen, is het ook een stuk eenvoudiger wat betreft transport naar Nederland. Daarnaast hoeft u geen invoerrechten of btw te betalen. U dient vaak wel een bpm-aangifte te doen, maar dit is meer een formaliteit: daadwerkelijk belasting afdragen is niet nodig.

Leestip: alles over de kosten die komen kijken bij het invoeren van een auto

Buiten de EU – Een oldtimer importeren uit bijvoorbeeld de Verenigde Staten, Brazilië of Japan kan een stuk omslachtiger zijn, maar is wanneer u op zoek bent naar een oude Amerikaanse oldtimer vaak de beste optie. Wel dient u rekening te houden met het feit dat u te maken krijgt met verschillen in wisselkoers, de transport van uw auto naar Nederland en de belastingaangifte. Zo betaalt u 6% btw en kunt u te maken krijgen met invoerrechten, tenzij de auto minimaal 30 jaar oud is, geen ingrijpende wijzingen heeft gehad aan chassis, motor, stuurinrichting en remsysteem, en niet meer in productie is.

Tot slot: keuring en bpm-aangifte

U zult bij het importeren van oldtimers en andere auto’s altijd te maken krijgen met de RDW. De auto dient gekeurd te worden en vervolgens dient de bpm-aangifte te worden opgestuurd, al is dit bij oldtimers vaak een formaliteit. Vervolgens zult u een kentekencard krijgen en kunt u na het verzekeren van de auto de weg op.

Een taxi in omgeving Delft nodig?

september 16, 2020 in Uncategorized

Wanneer u plotseling een taxi nodig heeft in de omgeving Delft, dan kunt u eenvoudig de Delftse taxi centrale bellen. In bijna alle gevallen kunnen wij ook kort van te voren nog op tijd bij u zijn om u naar een andere bestemming te brengen vanuit Delft of omgeving.

De delftse  taxi centrale Deltax 24 uur per dag bereikbaar op 015-2191919

De Delftse taxi centrale Deltax is 24 uur per dag bereikbaar en voor iedere soort rit aan te vragen. Of u nu enkele kilometers verderop moet zijn of aan de andere kant van het land, de taxichauffeur van Deltax staat met een keurig nette luxe auto voor u klaar op het gewenste tijdstip. Ook voor luchthaven ritten, een ziekenhuis bezoek of een zakelijke reis met meerdere tussenstops is het mogelijk om een taxi te reserveren.

Voor iedere rit de juiste skills

Onze representatieve taxichauffeurs zijn voor allerlei ritten inzetbaar en hebben de juiste skills. U verwacht uiteraard dat uw chauffeur de weg op zijn duimpje kent en daar mag u zeker vanuit gaan. Maar een ritje naar het ziekenhuis vergt andere kwaliteiten dan een zakelijke rit. Wellicht bent u zenuwachtig voor een onderzoek dat u te wachten staat, onze chauffeur kan u dan gerust stellen door een praatje met u te maken. Maar wanneer u een zakelijke taxirit boekt heeft u wellicht liever een stille chauffeur zodat u nog wat werk voor kunt bereiden. Onze chauffeurs zijn daarom niet alleen goed in het kennen van de weg maar leven zich ook in, in uw situatie en passen daarop hun diensten aan.